Zlozvyky, které nám brání v usínání

Spánek je pro člověka velice důležitý. Bohužel mnozí se spánku brání, jelikož se domnívají, že v dnešním světě je to jenom plýtvání časem. Jenže pokud nebudeme spát minimálně sedm hodin denně, povede to k mnoha vážným zdravotním problémům, jež budou startovat oslabeným imunitním systémem, zhoršením paměti nebo zvýšeným krevním tlakem. Stejně tak je třeba mít na paměti, že člověk nemůže být produktivní, pokud není dobře vyspaný. Spánek se podílí i na jeho produktivitě, což je třeba mít stále na paměti a na což je třeba neustále pamatovat.

Mezi námi je však řada lidí, kteří by chtěli hodně spát, ale nejde jim to. A tak se ptají - co mi vlastně brání v usínání? Důvodem může být samozřejmě nekvalitní levná matrace, ale také mohou být na vině zlozvyky, které nám obecně brání v usínání.

Pití alkoholu před spaním

Důvodem špatného usínání může být alkohol, který popíjíme před spaním. Mnozí lidé budou namítat, že jim alkohol pomáhá relaxovat, ale pravdou je, že alkohol jenom snižuje kvalitu vašeho spánku a vede k vyšším frekvencím probuzení během noci.

Pití kofeinu před spaním

Mnozí lidé také mají ve zvyku popíjet kofein před spaním. Ať už pijí nejrůznější energy drinky nebo popíjí kávu, v každém případě dělají špatnou věc. Kofein má člověka povzbudit, nikoliv uspat. Kofein jako takový blokuje spánek a zvyšuje produkci adrenalinu. Pokud budete konzumovat kofein před spaním, pravděpodobně se budete neustále vrtět a otáčet se v posteli, což může trvat i několik dlouhých hodin.

Používáte telefon před spaním, sledujete televizi před spaním

Podle mnohých odborníků by člověk měl minimálně hodinu před spaním být mimo elektroniku. Neměl by sledovat televizi, neměl by surfovat na internetu. Při sledování televize nebo mobilního telefonu je mozek nažhavený a pracuje opravdu ustavičně. To však vede k problémům s usínáním.

spánek