Přihlašovací formulář
Přihlašovací jméno
Přihlašovací heslo




Zapomenuté heslo|Zaregistrovat se
Osobní údajeObjednávkyPorovnáníOblíbenéReklamaceOdhlášení
Zpět

Nemůžete jednoduše usnout?

Máte za sebou náročný den, ale po ulehnutí do postele nemůžete usnout? Neustále nad něčím přemýšlíte nebo se jen převalujete ze strany na stranu? Jelikož ráno brzy vstáváte, ocenili byste vědět a znát pár rad a tipů, jak usnout do několika minut. Jste si moc dobře vědomi toho, že spánek je velice důležitý, a tak nechcete spát zbytečně krátce. Dejte proto na nás, moc dobře víme, co zabírá.

Co dělat, když nemůžete usnout

Abyste snadno usnuli, mělo by být tělo zahřáté a uvolněné. Po ulehnutí do postele pak dojde k rychlému usnutí. Před ulehnutím do postele si proto napusťte horkou koupel, která je podle mnohých specialistů velice efektivní. Navíc když si k tomu zapálíte aroma lampu s relaxační vůní, usnutí nebude nic těžkého.

Relaxační vůni klidně mějte i ve své ložnici. Ideální je vůně levandule, což je bylinka mající uklidňující účinky na člověka. Pokud nemůžete v regálech obchodů najít vůni levandule, doporučujeme vůni jiných bylinek, jako je rozmarýn, šalvěj nebo třeba heřmánek. Byliny obecně jsou pro spánek skvělé, klidně si z nich uvařte i čaj. Účinné jsou hlavně meduňkové čaje, heřmánkové nebo třezalkové čaje, které člověka vnitřně uklidní a zbaví ho stresu a veškerého nahromaděného napětí, které by mohlo zabraňovat spánku.

Na nespavosti se však může podílet i matrace nebo postel, na níž spíme. Každý odborník i lékař vám řekne, že kvalitní matrace je základem zdravého spánku. Pokud máte matraci nepohodlnou a pokud se vám na ní špatně spí, nejen, že vás dostihnou bolesti zad a páteře, ale také vás dostihne nespavost. Doporučujeme zejména zdravotní nebo pěnové matrace, které jsou velice chválené.

Další tipy, jak usnout

  • Před spaním necvičte ani se nevěnujte jiné fyzické aktivitě
  • Před spaním dostaňte do ložnice čerstvý vzduch čili řádně vyvětrejte
  • Před spaním vypijte sklenici mléka, které má uklidňující účinky
  • Příliš večer nejezte, zároveň však nechoďte spát hladoví
  • Pokud se vám nedaří usnout, věnujte se činnosti, která vás uklidní a unaví - třeba čtěte
  • Pokud se vám nedaří usnout, koulejte očima - podle vědců to spouští spací hormon
  • Pokud se vám nedaří usnout, představte si místo, které máte rádi, kde jste klidní a šťastní
  • Najděte akupresurní body, při jejichž stisknutí snadněji usnete